Μπορεί να ενταχθεί προς χρηματοδότηση ο ΒΟΑΚ;

Η Κρήτη, νησί με περισσότερους από 600,000 μόνιμους κατοίκους και 6 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο, δεν διαθέτει έναν επαρκή και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, το δίκτυο δηλαδή που συνδέει τα μεγάλα αστικά κέντρα έχει μήκος 310 χλμ, από την Κίσσαμο ως τη Σητεία, όμως μόνο 51 χλμ από αυτά είναι τετράιχνος δρόμος σύγχρονων προδιαγραφών. 

Η προηγούμενη κυβέρνηση της Ελλάδας, προς το τέλος της θητείας της παρουσίασε ένα σχέδιο για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ, χωρίς όμως πλήρεις μελέτες και χωρίς ανάλυση του κόστους και της χρηματοδότησης.

Η σημερινή κυβέρνηση αναθεωρεί το σχεδιασμό αυτό, με σκοπό την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη κατά την άποψή της υλοποίηση του έργου.

Δεδομένου ότι το έργο πρέπει να προωθηθεί επειγόντως, καθώς μάλιστα η Κρήτη είναι η τελευταία Περιφέρεια της Ελλάδας χωρίς αυτοκινητόδρομο ερωτάται η Επιτροπή:

1️⃣ Μπορεί ο ΒΟΑΚ να ενταχθεί προς χρηματοδότηση στην επόμενη προγραμματική περίοδο 2021-2027, και σε τί ποσοστό του συνολικού του κόστους;

2️⃣ Ποιά είναι τα επόμενα στάδια της διαδικασίας ένταξης του έργου;

3️⃣ Αν η ελληνική κυβέρνηση επιλέξει την υλοποίηση του έργου ή μέρους του με σύμβαση παραχώρησης ή ΣΔΙΤ, μπορεί η Ε.Ε. να συγχρηματοδοτήσει το έργο και σε τί ποσοστό του συνολικού κόστους;